איך מועדון הלקוחות שומר על הלקוחות שלכם בבית?

12.03.2018

כבעלים של עסק, המטרה הברורה שלכם היא לשמור את הלקוחות שלכם בבית.
התחרות כיום ניכרת בכל הענפים השונים,
והמון חברות עושות הכל בכדי למשוך לקוחות של חברות אחרות,
תוך מאמצים שאינם פוסקים לטובת שימור הלקוחות הקיימים.
אחת הדרכים היעילות ביותר לשמור על הלקוחות שלכם,
היא באמצעות מועדון הלקוחות.

אז איך מועדון לקוחות מסייע לכם במשימתכם לשמר את מעגל הלקוחות הקיים?

 כשיש מועדון לקוחות, הלקוחות מפתחים חיבור רגשי למותג

ראשית, מועדון הלקוחות מעניק תחושה של קבוצה סגורה: "אנחנו חברי מועדון".
באופן זה, הלקוחות שלכם מפתחים חיבור רגשי למותג שלכם, תוך שהם מרגישים חלק בלתי נפרד ממנו.
במרבית המקרים, מועדוני הלקוחות הם מועדונים של חברות שיש להן מתחרים, ולעתים מתחרים חזקים מאד,
כך שישנה חשיבות גדולה לכך שדווקא הלקוחות שלכם, יחושו חיבור רגשי אליכם שבא לידי ביטוי בין היתר בנאמנות אליכם.
מה קורה כשהלקוחות לא נאמנים ולא מפתחים חיבור אליכם? לא תהיה להם כל בעיה לעזוב אל המתחרים שלכם.

 הלקוח צבר נקודות? הוא יחזור פעם נוספת

הכוח החזק ביותר של מועדון הלקוחות בא לידי ביטוי בכך שהוא מעניק מועדון הטבות לחברי המועדון,
בעוד אלו שאינם חברי מועדון לא זוכים למועדון הטבות ייחודיות.
באופן זה אתם לא רק גורמים לחברי המועדון להרגיש מיוחדים יותר וכאלו המקבלים יחס מועדף,
אלא אתם גורמים להם לחזור לסבב קניות נוסף אצלכם.
איך זה קורה? כל מועדון לקוחות מבוסס על מועדון הטבות אחרות,
כאשר אחת ההטבות השכיחות והמוכרות ביותר הן אלו המעניקות לקהל הלקוחות נקודות.
באמצעות הנקודות, ניתן לבצע רכישות חוזרות ברשת מבלי לשלם כסף.

צבירת הנקודות אפשרית רק למי שהינו חבר במועדון הלקוחות.
באופן זה, הלקוח יעדיף תמיד לרכוש אצלכם, שכן הוא יודע שהנקודות ישמשו אותו בעתיד לרכישות חוזרות.
הלקוחות לומדים להבין שצבירת הנקודות היא למעשה הטבה,
ועם ההטבה הזו הם יכולים לרכוש בעתיד ללא תמורה כספית.
כפועל יוצא, אתם לא רק מחזירים אותם אל החנות שלכם,
אלא אתם גם מעודדים רכישות גדולות שכן ככל שהם ירכשו יותר, כך הם יצברו יותר נקודות.

 הלקוח תמיד יבחר במקום בו מוצעות לו הנחות

בעוד ישנם מועדוני לקוחות המאפשרים צבירת נקודות,
ישנם מועדונים המבוססים על הנחות חודשיות המוצעות אך ורק לחברי המועדון.
הלקוח הישראלי מאד אוהב לרכוש בהנחות,
ומובן כי הוא ירצה לרכוש מוצר או שירות במקום בו מציעים לו הנחה משמעותית ולא רכישה במחיר מלא.
שוב, האפקט הפסיכולוגי משפיע מאד, שכן ההנחה מוצעת אך ורק לחברי המועדון, ולא לקהל הרחב.
באופן זה, חוויית הקנייה הופכת משמעותית ועוצמתית יותר: הלקוח ירצה להישאר חבר במועדון
במקום שבו גם מציעים לו הנחות ושהוא גם מקבל יחס מועדף.
למה לנדוד לחברה אחרת כשכל כך טוב במועדון הלקוחות הנוכחי?

 תקשורת רציפה עם לקוח, גם ביום ההולדת

חשוב לזכור שההטבות לבדן לא מספיקות,
ועל מנת לשמר את הלקוחות לטווח הארוך, חשוב לטפח את חוויית השירות.
שימרו על תקשורת רציפה על הלקוחות החברים במועדון הלקוחות,
תוך שכדאי לפנות אליהם תמיד בפנייה אישית עם ציון שמם.
אם פעם היה עליכם לתקשר רק באמצעות הדואר, כיום באמצעות מהפכת הדיגיטל,
התקשורת שלכם עם הלקוחות יכולה להיות רציפה, מהירה, חסכונית וגם ירוקה.
עדכנו אותם במבצעים דרך המייל או באמצעות הודעות אסאמס,
שלחו לכם איגרות שנה טובה וכמובן שתעניקו להם תשומת לב בדמות ברכה
והטבה מפנקת בתאריך יום ההולדת שלהם.

אולי יעניין אתכם:

איך להפוך עובדים למאושרים?

למה העסק שלכם צריך מועדוני צרכנות?

צרו עימנו קשר