3 תמריצים שישמרו את העובדים מאושרים

25.02.2018

3 תמריצים בדוקים שישמרו על העובדים שלכם מאושרים
(העלאה בשכר אינה אחת מהם)

 

בואו נדמיין.

נניח והייתם עוזבים את כל מה שאתם עושים כעת, ויוצאים מהמשרד.
ונניח שהייתם ניגשים לביתן הפיס, ממלאים טופס ומגלים – כי אתם הזוכים המאושרים.

עם תום גלי ההלם והשמחה –
האם הייתם מגיעים למחרת, למקום העבודה?

שאלת הפיס הוא בין המבחנים המפורסמים ביותר,
הבוחן עד כמה אתם אוהבים  את העבודה שלכם, ואת המקום שלכם בה.

כמנהלי רווחה ומשאבי אנוש – זהו גם המקום אליו תרצו להגיע, עם עובדי החברה שלכם.

מה לדעתכם מניע את האדם לבוא לעבודה בכל בוקר?

האם זה השכר?
הבונוס?
התנאים הטובים?
הטפיחה על השכם מהבוס?

כבר לא.

עובדים מצפים ליותר ממקום עבודתם.

עובדים שואפים:

  • להגיע למקום מעורר השראה
  • לעבוד מתוך משמעות
  • לחוות חיבור והזדהות עם החברה ומטרותיה
  • להתגאות בתרומתם לחברה
  • ולצאת בכל יום לביתם, בתחושת סיפוק

חברות אשר מבינות ומפנימות, כי עובדים זקוקים לסביבה מוגנת ומעריכה,
אינן רק זוכות לתפוקה אופטימאלית (ורווחים גדולים יותר),
אלא גם לעובדים מאושרים, מחויבים ונאמנים.
אז איך להפוך עובדים למאושרים?

שאלנו 15 מנהלי רווחה, מנהלי משאבי אנוש ומנהיגים עסקיים,
מהן הדרכים והתמריצים היעילים ביותר, ליצירת סביבת עבודה שמחה ותומכת.

אז איך להפוך עובדים למאושרים?

זה מה שמצאנו:

 1. צרו סביבת עבודה שמחה

עובדים שמחים, הם חברה שמחה,
וחברה שמחה היא חברה בה כיף לשהות.
גם כשיום העבודה ארוך.

עם מעט מודעות ושינויים מינוריים, קל ליצור סביבת עבודה ביתית ונינוחה, מבלי לפגוע באוריינטציה העסקית.

במה מתחילים?
בדוגמא אישית.
כמנהלים, עובדי החברה נושאים אליכם עיניים.
הגיעו בגישה חיובית ופתוחה, עם חיוך והרבה סבלנות.
זהו המפתח ליצירת אוירה נינוחה ונטולת מתחים,
בינכם לבין העובדים.

דאגו להבהיר לעובדים כי אתם שם בשבילם, וכי אתם רואים אותם ואת מאמציהם. אל תשכחו להודות להם.

מה עוד?
דאגו למתחם ישיבה חמים, בה יוכלו העובדים להיפגש לאורך היום, לחלוק חוויות ולשתף רעיונות.

צרו הפסקות יזומות וקצובות בזמן:
למשחק (טכניקה מפתיעה ביעילותה), לדיון ולדיבור פתוח על כל נושא – רק לא על העבודה.

מוזיקה יכולה להיות רעיון טוב,
וכיבוד. אל תשכחו כיבוד : )

הטבות לעובדים - סטייל

 2. שקפו לעובד את מסלול ההתפתחות שלו בחברה

הטבות לעובדים מתבטאות לא רק בכסף. רוב העובדים אינם אוהבים להרגיש כ"בורג קטן במערכת", גם אם תפקידם תחום ומוגבל.
כל אחד מהעובדים מבקש לדעת, כי הארגון רואה אותו כפוטנציאל גדול – אף יותר ממה שהינו כעת.

פיתוח ערוץ התפתחות אישי הכולל אבני דרך להצלחה, קורסים והשתלמויות, הינו דרך מוכחת להשגת שביעות רצון גבוהה יותר בקרב העובדים.

מסלול כזה מעצים את העובד כאדם, בונה את העובד כאיש מקצוע טוב יותר ומייצר מערכת יחסים יציבה.

דאגו לקבוע זמנים קבועים ביומן המשותף, עם כל אחד מעובדי החברה בהם תוכלו לדון באפשרויות הפיתוח של העובד, ועל הדרך, להבין כיצד העובד מרגיש בכל זמן נתון.

 

 3. שמרו בקנאות על איזון: עבודה – חיים מחוץ לעבודה

העבודה היא חלק עיקרי בחייו של האדם – אולם רק חלק.
כשהעבודה משתלבת בחיים עשירים, פעילים ומוגשמים, מושגת חווית עבודה חיובית בעיני העובד.

עודדו את העובדים לפתח תחביבים מחוץ למקום העבודה, התעניינו בחייו האישיים, תגמלו והבליטו הצלחות.

שקפו לעובד כי אתם מכירים אותו לעומק והציעו הטבות לעובדים – אבל לא סתם הטבות, אלא רק כאלה התואמות בדיוק נחרץ את סגנון חייו של העובד.

הטבות לעובדים ניתן לבטא במגוון רחב של תחומי עניין ובהם ספורט, אקסטרים, בידור, צרכנות, קולנוע וחיי משפחה, ותגמלו את העובד ביד רחבה.

וגם אם זה אינו קל – אפשרו לעובד ליהנות מיותר ימי חופשה.
נצלו זאת כתמריץ ראוי על עבודה טובה.

זהו?
לא זהו.

לכל אחד מכם היכרות טובה עם קהל עובדי החברה.
אפשרו לעצמכם למצוא את המסלול הבטוח לליבו של העובד, נסו ושפרו זאת כל הזמן.
חזקו את הקשר בין הארגון שלכם לעובד.

>> עוד על ניהול מועדון ארגוני

 

מתלבטים איך? נשמח לעזור