בשונה משטחי פרסום שונים שאתם קונים בצורה חופשית ובלתי מוגבלת בטלוויזיה, בעיתונים או ברדיו, הפרסום הפרוגרמטי נשען על RTB – בידינג בזמן אמת.
מה זה אומר? שאתם, ועוד מפרסמים אחרים כמוכם, מתחרים על אותו שטח פרסום אונליין. רק במידה ותציעו את הסכום הגבוה ביותר על שטח הפרסום – תזכו בו!
שיטת פרסום פרוגרמטרי מסייעת לכם באיפיון קהל היעד הספציפי והמדויק ביותר למטרות הפרסום שלכם. אם לא די בכך, פרסום פרוגרמטרי גם מסיר את סימני השאלה באשר למיקום האידיאלי של המודעה והתזמון הנכון לה ביותר.
לפניכם, כל מה שאתם צריכים לדעת על שיטת הפרסום והיתרונות שלה:
שיטת פרסום פרוגרמטרי מציעה כללי משחק חדשים. אז נכון, תחילה תצטרכו להסתגל אליהם, אך במהרה תגלו את מניפת היתרונות שיש לפרסום שכזה.
אז מה זה אומר בידינג? מדובר על מעין מכירה פומבית, שבה משתתפים מפרסמים המתחרים על אותו שטח פרסום.
כפי הנהוג במכירות פומביות – המפרסם שיציע את המחיר הגבוה ביותר עבור אותו שטח פרסום, יזכה בו.
פרסום פרוגרמטרי שונה מקמפיינים פרסומיים אחרים בדבר עיקרי: איפיון קהל היעד. לא עוד בחירה שלכם בפני מי תיחשף המודעה הפרסומית, אלא של המחשב.
במילים אחרות? המודעה הפרסומית תיחשף רק בפני קהל מוגדר ורק בתנאי שהוא יגלוש באזורים שהגדרתם אותם כאזורי חשיפה.
לדוגמא: אתם רוצים לפרסם את מועדון הלקוחות החדש שלכם!
במידה וקהל היעד שלכם הוא נשים בנות 45-64 שמתעניינות בביוטי, תוכלו להגדיר כי המודעה הפרסומית תופיע רק לאחר שאותו קהל יעד יכנס לכתבה ספציפית שעוסקת במועדוני צרכנות, מבצעים או שיטות לאיך ניתן לחסוך כסף בשופינג.
תוכלו להגדיר את אותו קהל גם על בסיס מאפיינים אחרים: נשים רווקות, נשואות או גרושות, נשים מאזור ספציפי בארץ, תחום עיסוקן של הנשים וכן הלאה.
המון בעלי עסקים מבזבזים כספים רבים על קמפיינים פרסומיים, רק מאחר והגדרת קהל היעד שלהם הייתה כושלת. בעת שאתם לא מפרסמים לאלו המעוניינים בשירות שלכם, הרי שאין כל תכלית לקמפיין הפרסומי.
כידוע, המון (אם לא מרבית) קמפיינים, מוגדרים על ידי אנשים. כל עוד תבחרו בשיטת פרסום פרוגרמטרי, אתם יכולים לחסוך מעצמכם את הטירחה, ובעיקר – את ההימור.
המחשב יהיה זה שיגדיר את קהל היעד, זאת במטרה לקלוע אל הקהל הרלוונטי אליכם.
במרבית האינטראקציות המכירתיות, תצטרכו לנהל שיח אל מול איש מכירות. הבעיה העיקרית היא שלא תמיד המחיר שיוצע לכם יהיה מחיר הוגן. מדוע? משום שאנשי מכירות מציעים מחירים שונים לבעלי עסקים שונים על פרסום. כך, יכול להיות מצב שאתם תרכשו שטח פרסום במחיר גבוה מאד, לעומת דיל אחר שהוצע ללקוח שרכש שטח פרסום חמש
דקות לפניכם.
עם פרסום פרוגרמטרי, השליטה לגמרי בידיים שלכם! אתם מגדירים את תקציב הפרסום שתרצו להשקיע.
במידה ואתם תציעו את ההצעה הגבוהה ביותר – זכיתם!
מערכת הפרסום האוטומטית למעשה מבטיחה דיוק והתאמה מלאה אליכם ולצרכים שלכם.
לשיטת פרסום פרוגרמטרי ישנו יתרון נוסף: רכישת שטחי פרסום ללא תיווכים ואינטראקציות מתישות. עם רצונכם לרכוש שטח פרסום "קלאסי" (טלוויזיה, רדיו, עיתון), הרי שאתם נדרשים לתקשר אל מול נציג מכירה.
בעידן הדיגיטלי, ישנו רצון לבצע כמה שיותר פעולות עצמאיות, תוך מטרה להפיק מהן את המיטב ובמינימום אינטראקציה אנושית. המוטיבציה היא כמובן חיסכון בזמן, ותלות מזערית ככל הניתן בגורם חיצוני.
עם פרסום פרוגרמטרי, אתם לא צריכים להמתין לנציג שירות או להתאים את עצמכם לשעות פעילות – אתם רוכשים שטחי בפרסום על בסיס תקשורת מקוונת דרך המחשב.
פרסום שמגדיר קהל יעד על ידי נתוני דאטה
פרסום בשיטת בידינג – מכירה פומבית על שטחי פרסום
יש לכם שליטה על תקציב הפרסום ותדירות הפרסום
המודעה הפרסומית קולעת מראש לקהל שנחשף לאירועים מוגדרים
תוכלו לעשות שימוש בתוצאות הקמפיין לטובת אופטימיזציה