שימוש בבינה מלאכותית כמסייעת בבניית פרופיל לקוח משודרג

07.01.2020

על מה אתם חושבים כשאתם חושבים על בינה מלאכותית?

במידה וגם אתם מדמיינים רובטים מתהלכים ברחובות ומסכי מחשב שמחייכים, דעו כי אתם לא ממש לבד. עם זאת, הבינה המלאכותית היא לא עוד פנטזיה עתידנית או נושא בדיוני לסרט הוליוודי.

כיום, גם אתם שותפים לאינטראקציות המבוססות על AI – הבינה המלאכותית.

לרבים קשה לתפוש את הרעיון, אך הוא מגלם בתוכו מטרה פשוטה למדי: לגרום למחשבים ולמכונות לחשוב, לדבר ולהרגיש כמו בני אדם. אותה מטרה ששנים רבות הייתה החלום הבלתי אפשרי, כיום היא לגמרי מציאות.

המחשבים בהם עושים שימוש כיום – כן, גם אתם, יודעים להרגיש ולהקשיב, וכך להגיב אליכם. ואתם, בתור עסקים, יכולים להפיק המון, לייעל תהליכים ולהפוך פרופיל של לקוח מזדמן לפרופיל של לקוח משודרג.

אותו מידע ששואב ומעבד המחשב, מתורגם בסופו של דבר לתהליכים חדשים ולמסרים שאתם יכולים להעביר הלאה. 

 

הבינה המלאכותית גם בשימוש יום יומי שלכם

רק על מנת להמחיש עד כמה תהליכים של בינה מלאכותית מעורבים כיום בשיח הדיגיטלי היום-יומי, נסו לחשוב על הפעם האחרונה שחיפשתם סרטון ביו-טיוב.

בהתאם לסוג הסרטונים שאתם מחפשים, יוטיוב יציעו לכם סרטונים נוספים החולקים את אותו עולם תוכן.

לדוגמא: אם כעת אתם מחפשים סרטונים של הפסטיגל על מנת להראות לילדיכם, מיד בסיום הסרטון יוצעו לכם סרטונים נוספים מפסטיגלים אחרים, מופעי חנוכה מתחרים וכיוצא בזה.

דוגמא נוספת היא אפליקציית apple music: תקפה אתכם נוסטלגיה מתוקה והחלטתם להאזין לאלבום של הספייס גירלס? האפליקציה תציע לכם בנוסף אלבומים של ווסטליף, בריטני ספירס ושלל אמנים משנות ה-90.

כפי שאתם מבינים, האפליקציה לומדת להכיר ולהרגיש אתכם, ובהתאם היא מתאימה לכםתכנים שעתידים להתחבב עליכם. 

 

הבינה המלאכותית והפעילות העסקית שלכם

יוטיוב ואפל מיוזיק הן חברות עסקיות לכל דבר ועניין. השימוש שלהן בבינה המלאכותית מאפשר להן להציע לכם תכנים שעונים על הצורך שלכם. כך, אתם הופכים מרוצים יותר ומרגישים שיש מישהו שיודע מה אתם אוהבים ומחפשים.

בדיוק כך, גם אתם תוכלו לפעול אל מול הלקוחות שלכם, ובהתאם לשדרג את פרופיל הלקוח שלכם.

איך זה עובד?

אם טרם הבנתם מדוע גם אתם צריכים לעשות שימוש ב-AI, חשוב שתבינו:

אתם מתחרים יחד עם המתחרים שלכם על כמות אדירה של לקוחות פוטנציאלים. בסופו של דבר, הלקוח יבחר בנותן שירות אחד בלבד.

האם זה יהיה אתם? ככל שהתכנים שתספקו ללקוחות הפוטנציאלים יהיו מדוייקים יותר ויענו על הצורך שלהם, כך הסיכוי כי יבחרו בכם, גבוה יותר. 

עם הנתונים שאתם מעבדים ושסופקו לכם באמצעות AI, יש לכם אפשרות לבנות פרופיל לקוח משודרג.

אותו לקוח משודרג הוא בעצם הטיפוס הקרוב ביותר ללקוח האידיאלי שלכם – זה שמייצג בצורה המדוייקת ביותר את קהל היעד שלכם.

לטכנולוגיה ולבינה המלאכותית ישנם כלים נפלאים ששימוש בהם יכול להטיב אתכם- חיבוק  הטכנולוגיה מקדם אתכם, בעוד סלידה מאותם כלים משאירה אתכם מאחור. 

 

פרופיל לקוח משודרג – מה זה אומר בפועל?

סביר להניח כי גם היום יש לכם פרופיל לקוח: מין, גיל, סטטוס זוגי, מקום מגורים ותחביבים.

פרופיל הלקוח המשודרג? הוא פרופיל שלא מכיל בהכרח יותר פרטים, אלא שהוא מכיל בעיקר פרטים מדוייקים יותר שנאספו במסע הלקוח.

אותו פרופיל משודרג מאפשר לכם לשנות אסטרטגיות, לדייק מסעות פרסום וכך גם להפוך יעילים וחסכוניים יותר.

לדוגמא: הפרופיל הראשוני של הלקוח האידיאלי שלכם היה של נשים בנות 25-36 מאזור המרכז, בסטטוס רווקות.

הפרופיל המשודרג (לאחר שאספתם נתוני דאטה באמצעות AI), מדוייק יותר: נשים בנות 24-33, מעיר תל אביב ובסטטוס מאורסות.

 

המידע שאספתם ועיבדתם, מייעל לכם תהליכים ומאפשר לכם לפנות אל הקהל שמעוניין בכם ובשירות שלכם!

דוגמא למערכת שתסייע לכם בבניית פרופיל משודרג