WATSON IBM – העתיד כבר כאן

06.10.2019

מחשבי WATSON IBM– העתיד כבר כאן

 

במכונה הנפלאה הזו שנקראת "מחשב", אתם עושים שימוש על בסיס יום יומי.
כידוע, המחשבים מסייעים לכם לנהל תקשורת פנים ארגונית, לנהל את הלקוחות שלכם ולהיחשף
לכמויות אדירות של מידע המשרתות אתכם בשגרת העבודה שלכם.
אם בעבר מחשבים היו שייכים אך ורק לעסקים מסוימים, הרי שכיום אין כל תלות באופי העסק –
המחשב חשוב ממש כמו העובד. 

הקצב בו הטכנולוגיה מתפתחת הוא קצב מסחרר.
רק עד לפני עשר שנים הבשורה הגדולה ביותר שהמכשירים הסלולריים הביאו הייתה הרינגטונים,
וכיום – אתם כבר מחזיקים ביד מכשיר חכם שהוא מחשב לכל דבר ועניין.

כיום, אור הזרקורים מופנה אל מערכת ה-watson, המבוססת על בינה מלאכותית.
אם תחילה היה נדמה כי לנצח תעלה השאלה הפתוחה מי חכם יותר – המחשב או האדם, הרי שכיום
כבר לא כל כך בטוח שיש צורך לשאול אותה.
המחשבים, שבתחילת דרכם ידעו לבצע פעולות מאד מסוימות, מצליחים בהדרגה לחקות דפוסים, לזהות
הרגלים ולשרת את המשתמשים בצורה פרסונלית.
מהי מערכת ה- WATSON ואיך היא יכולה להפוך את העסק שלכם למצליח יותר?

 

מערכת WATSON ובינה מלאכותית

כשאתם בטוחים שהמחשב שלכם לא יוכל להפתיע אתכם יותר, מגיע פיתוח חדש שמשנה את חוקי המשחק.
מערכת watson הינה מערכת המבוססת על בינה מלאכותית, והיא פרי יצירתה של חברת IBM.

המוח האנושי לא יודע לחשוב ולעבוד כמו מחשב, וזו אגב אחת הסיבות שעושים במחשבים שימוש נרחב כל כך.
עם זאת, המחשב, מסתבר, יודע לעשות את ההיפך ולחשוב כמו אדם. מערכות של בינה מלאכותית מצמצמות את
הפערים בין האינטיליגנציה האנושית ובין יכולותיו של המחשב כפי שמכירים אותן.

מערכת watson, ככזאת המבוססת על בינה מלאכותית, מאפשרת לכם להעניק שירות טוב יותר, להציע הצעות
פרסונליות ולהשיב על צורך של לקוח שלכם עוד הרבה לפני שהוא הציף את הצורך הזה בפניכם.
בשונה ממערכות אחרות הפועלות על פי מערכת קבועה ומגיבות לפקודות קבועות,
מערכת watson מסתגלת לסביבה דינאמית ומשתנה ומגיבה בהתאם לכל משתמש בצורה אישית לחלוטין.

מערת watson מבוססת בין היתר על למידה ועל חיקוי.
מדובר על מחשב קוגנטיבי לכל דבר ועניין, שמתאים את עצמו אל סביבת המשתמש, ולא ליהפך.
בעת שאתם אכן מחזיקים במידע שהינו פרי האיסוף של הבינה המלאכותית, אתם יכולים לדייק שלל
פעולות ואסטרטגיות במסגרת העסקית:

 התאמה של קמפיינים לקהל יעד ספציפי וממוקד

 מחקרים מדויקים יותר וממוקדים יותר

 התאמת שירותים ומבצעים לקהל מוגדר

 יכולת לאסוף לידים חמים להגדלת קהל הלקוחות

 כתוצאה מכך: מינוף שביעות הרצון, הגדלת לקוחות ושימורם בבית

 

איך למידה מתקדימים שונים באמת מסייעת לכם?

כשמדובר על בינה מלאכותית, מדובר על היכולת של מכונה ללמוד ולהגיב ברמה כמו-אנושית.
כבר כיום, אתם עדים לאפשרות שלכם ליהנות מחיים קלים ומותאמים אליכם יותר אישית.
איך בדיוק? דוגמאות לכך:

 הפייסבוק יודע להציע לכם להציע חברות לפרופילים בעלי מכנה משותף

 אתרי קניות יודעים להציע לכם מבצעים בהתאם לפריטים שרכשתם בעבר

 בענקית הסטרימיניג נטפליקס, מוצעים לכם תכנים בהתאם לתכנים קודמים שצרכתם

אפשר לראות בבירור, איך ישנו דרך קבע מישהו שחושב על המשתמש, ובעיקר: איך למנף את החוויה שלו.


איך בינה מלאכותית שכזו תורמת לכם כעסק?
ניתן לקחת לדוגמא את NETFLIX עם הצעת התכנים למשתמשים.
בעת שמוצעים לצופה תכנים שהוא עתיד לאהוב על סמך תכנים אחרים שהוא צפה בהם, החוויה שלו טובה יותר:

 הוא לא צריך לבחור תוכן חדש מתוך מאות תכנים

 חיסכון בזמן: הוא בוחר מתוכן מאלו שהוצעו לו ומיד צופה

 שביעות הרצון גבוהה, ונטפליקס שומרים עליו בבית

 לקוח מרוצה – לקוח נאמן – לקוח ממליץ

מערכת WATSON היא לא עוד עובד שלכם, אלא שהיא במידה רבה ראש הצוות החדש שלכם.
דרכה ניתן לנתח נתונים ובהתאם לצפות מהלכים שונים או רצונות שונים שיהיו למשתמשים / לקוחות.
המערכת יודעת לקשור אלמנטים שונים משלל רחבי הרשת (מהפייסבוק ועד כניסות לאתר), ובהתאם
מסיקה מסקנות שעל פיהן תוכלו לבחור את האסטרטגיה השיווקית הנכונה לכם.

להכרה והעמקה אודות יכולות המערכת. לחצו