חלון הזדמנויות חד פעמי להעמקת הקשר עם הלקוחות בתקופת משבר הקורונה

17.03.2020

אז הקורונה משבשת את שגרת החיים שלנו ואת הפעילות העסקית.

רבות נאמר ויאמר על הסטארט-אפים שיקומו מההריסות של המשבר ועל חברות כמו נטפליקס או יצרניות נייר טואלט שיכולות להרוויח מהאפוקליפסה שפקדה את הכפר הגלובלי שלנו.

אבל מה לגבי הארגונים המקומיים והמסורתיים שנפגעים כבר עכשיו, האם אפשר להכין לימונדה מהלימונים שחילקו לנו?

אין ספק שהאתגרים מרובים וארגונים רבים יספגו מכה קשה.

עם זאת, השינויים בהתנהגות הצרכנים ובמסע הלקוח מייצרים חלון הזדמנויות חד פעמי להעמקת הקשר עם הלקוחות ולהאצת תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית.


אנו עדים למגוון שינויים בהתנהגות הלקוחות:

  1. גידול משמעותי בזמן פנאי וקשב– משאלת ליבו של כל מנהל שיווק. לקוחות פנויים יותר להעמיק במסרים שהם מקבלים בערוצי ה-outbound ומעוניינים להפיק תועלת מזמן הפנאי שנפל בחלקם.
  2. הגבלת התניידות פיזית– ההימצאות בבידוד, צמצום התכנסויות ויציאות מהבית מקפיצות אותנו שנים קדימה בחדירת ה-eCom לחיינו, גם בקרב קהלים שטרם אימצו את עולם הקניות אונליין.
  3. שימוש מוגבר במסכים ועלייה בצריכת התוכן- חיבור לאתרי החדשות והתוכן, קריאה ממושכת ומכוונת יותר ולא רק בזמני המתנה ומעברים בין פעילויות ופגישות.
  4. נוכחות שיקולים אמוציונאליים – הימצאות במצב רגשי יותר של הלקוחות, חוסר וודאות, חיפוש מעגלי תמיכה.
  5. שינוי מסוים בתחומי העניין- מכנה משותף רחב של עיסוק בבריאות, משפחה, העסקת הילדים.

 

איך ממנפים את המגמות הללו ליצירת ערך ללקוחות וערך עסקי לחברה (WIN-WIN?)


הזדמנות פז להרשמה לפעולות בערוצים הדיגיטליים

אחד היעדים המשמעותיים בכל ארגון. בימים אלו זה הופך להיות הצורך של הלקוח, כל שנותר הוא לשלוח בעיתוי הנוכחי לינק להצטרפות וסרטון/ הסבר על אופן השימוש. כשנצא מהמשבר שיעור המצטרפים מהתקופה הזו תחסוך לחברות סכומי עתק.


מתן ערך ייחודי להתמודדות עם המשבר וחיזוק נאמנות רגשית של הלקוחות

טרום הקורונה, ארגונים רבים עסקו בתוכניות לחיזוק נאמנות הלקוחות בעידן של דיסרפשן בו מותגים מאבדים מכוחם. מתן מענה לצרכים החדשים של התא המשפחתי בתקופת המשבר מהווה הזדמנות משמעותית לחיזוק ה- Engagement עם הלקוח. לדוגמה תכנית אימונים ותזונה יומית לאימוץ אורח חיים בריא בתקופה זו העולה באתר החברה (חברות מזון, מועדוני כושר, ביטוח) פסיכולוג ילדים שמשיב מידי יום על התייעצויות של הורים (בנק משכנתאות), רעיונות להפעלות עם הילדים בבית ושיתוף בסרטונים של משפחות (רשתות צעצועים) וכו'.


הרשמה לח"ן במייל

זמן נהדר לצרף לח"ן במייל כחלק מהמעבר של הלקוח לפעילות אונליין.


הגברת החשיפה לאפליקציה של החברה גם בקרב קהלי יעד פחות טרוויאליים

הצורך להמשיך את השגרה בזמן ההתמודדות עם המגפה עשוי לפתוח גם קהלים מבוגרים יותר לשימוש באפליקציות. רבים בוודאי נשאלו ע"י ההורים בארוחת שישי האחרונה איך מזמינים מהסופר אונליין.. כאן אולי יהיה צורך להשקיע קצת בסרטוני הדרכה דווקא בתקופה של ביקושים גבוהים גם כך, אבל התמורה לט"א שווה זהב.


סקרי לקוחות

את זמינות הלקוח ניתן למנף גם לאחוזי מענה גבוהים יותר לסקרים ומחקרי לקוחות מקוונים שיוכלו להוות בסיס לתהליכי חדשנות בהמשך.


הרחבת השירותים באונליין

 לתעדף ככל שניתן (לאור צמצום היציאה לעבודה) הוספת שירותים שניתן לבצע בדיגיטל, העיתוי יאפשר הטמעה קלה ומהירה יותר שלהם.


הצעת מוצרים נוספים שניתן לרכוש אונליין

הזינוק בהיקף הרכישה באונליין בתקופה זו בקרב הקהל שמורגל בקניות באינטרנט מאפשר להציע ללקוחות מוצרים חדשים שמתאימים להם. כמובן תוך שמירה על פרסונליזציה, הימנעות ממסרים העושים שימוש ציני במגפה ומינון עדין, כי גם להסיר את עצמנו מדיוורים מיותרים יש לנו יותר זמן עכשיו.


להיות שם עבור הלקוחות, גם כשנדרשת יצירתיות

הזדמנויות רבות לבידול דרך חוויית הלקוח ואופן ההתנהלות בזמן המשבר. לדוגמה המהלך של שופרסל שקיצרו את זמני המשלוחים מפעמיים בשבוע למידי יום ליישוב קטן בשומרון שהיו בו הרבה מבודדים למרות שלא הייתה לכך הצדקה עסקית. דוגמה נוספת במהלך של דיגיטאלנט, המציעים בינג' הרצאות בשיווק דיגיטלי אונליין וללא עלות. בנימה אישית, מתכננת לקחת את אותם עקרונות לחיים האישיים ולמנף את המשבר לעשות כל יום משהו אחד שאין פנאי לעשות בעתות של שגרה, הפוסט הזה הוא 1 #ברשימה.

רק בריאות

(נכתב ע"י Michal Smila Gandelson – לשעבר מנהלת יחידת נאמנות, גיוס לקוחות ושיווק מוצרים בישראכרט)