אז הקורונה משבשת את שגרת החיים שלנו ואת הפעילות העסקית.
רבות נאמר ויאמר על הסטארט-אפים שיקומו מההריסות של המשבר ועל חברות כמו נטפליקס או יצרניות נייר טואלט שיכולות להרוויח מהאפוקליפסה שפקדה את הכפר הגלובלי שלנו.
אבל מה לגבי הארגונים המקומיים והמסורתיים שנפגעים כבר עכשיו, האם אפשר להכין לימונדה מהלימונים שחילקו לנו?
אין ספק שהאתגרים מרובים וארגונים רבים יספגו מכה קשה.
עם זאת, השינויים בהתנהגות הצרכנים ובמסע הלקוח מייצרים חלון הזדמנויות חד פעמי להעמקת הקשר עם הלקוחות ולהאצת תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית.
אחד היעדים המשמעותיים בכל ארגון. בימים אלו זה הופך להיות הצורך של הלקוח, כל שנותר הוא לשלוח בעיתוי הנוכחי לינק להצטרפות וסרטון/ הסבר על אופן השימוש. כשנצא מהמשבר שיעור המצטרפים מהתקופה הזו תחסוך לחברות סכומי עתק.
טרום הקורונה, ארגונים רבים עסקו בתוכניות לחיזוק נאמנות הלקוחות בעידן של דיסרפשן בו מותגים מאבדים מכוחם. מתן מענה לצרכים החדשים של התא המשפחתי בתקופת המשבר מהווה הזדמנות משמעותית לחיזוק ה- Engagement עם הלקוח. לדוגמה תכנית אימונים ותזונה יומית לאימוץ אורח חיים בריא בתקופה זו העולה באתר החברה (חברות מזון, מועדוני כושר, ביטוח) פסיכולוג ילדים שמשיב מידי יום על התייעצויות של הורים (בנק משכנתאות), רעיונות להפעלות עם הילדים בבית ושיתוף בסרטונים של משפחות (רשתות צעצועים) וכו'.
זמן נהדר לצרף לח"ן במייל כחלק מהמעבר של הלקוח לפעילות אונליין.
הצורך להמשיך את השגרה בזמן ההתמודדות עם המגפה עשוי לפתוח גם קהלים מבוגרים יותר לשימוש באפליקציות. רבים בוודאי נשאלו ע"י ההורים בארוחת שישי האחרונה איך מזמינים מהסופר אונליין.. כאן אולי יהיה צורך להשקיע קצת בסרטוני הדרכה דווקא בתקופה של ביקושים גבוהים גם כך, אבל התמורה לט"א שווה זהב.
את זמינות הלקוח ניתן למנף גם לאחוזי מענה גבוהים יותר לסקרים ומחקרי לקוחות מקוונים שיוכלו להוות בסיס לתהליכי חדשנות בהמשך.
לתעדף ככל שניתן (לאור צמצום היציאה לעבודה) הוספת שירותים שניתן לבצע בדיגיטל, העיתוי יאפשר הטמעה קלה ומהירה יותר שלהם.
הזינוק בהיקף הרכישה באונליין בתקופה זו בקרב הקהל שמורגל בקניות באינטרנט מאפשר להציע ללקוחות מוצרים חדשים שמתאימים להם. כמובן תוך שמירה על פרסונליזציה, הימנעות ממסרים העושים שימוש ציני במגפה ומינון עדין, כי גם להסיר את עצמנו מדיוורים מיותרים יש לנו יותר זמן עכשיו.
הזדמנויות רבות לבידול דרך חוויית הלקוח ואופן ההתנהלות בזמן המשבר. לדוגמה המהלך של שופרסל שקיצרו את זמני המשלוחים מפעמיים בשבוע למידי יום ליישוב קטן בשומרון שהיו בו הרבה מבודדים למרות שלא הייתה לכך הצדקה עסקית. דוגמה נוספת במהלך של דיגיטאלנט, המציעים בינג' הרצאות בשיווק דיגיטלי אונליין וללא עלות. בנימה אישית, מתכננת לקחת את אותם עקרונות לחיים האישיים ולמנף את המשבר לעשות כל יום משהו אחד שאין פנאי לעשות בעתות של שגרה, הפוסט הזה הוא 1 #ברשימה.
רק בריאות
(נכתב ע"י
– לשעבר מנהלת יחידת נאמנות, גיוס לקוחות ושיווק מוצרים בישראכרט)