חשיפה במועדוני צרכנות – למה העסק שלכם צריך את זה?

20.02.2018

רבות נאמר על עבודת צוות – צרת רבים שהיא חצי נחמה,
טובים השניים מן האדם האחד ועוד ועוד. בעידן שבו האינטרנט הופך את כולנו למעין כפר גלובלי אחד קטן,
אנו זוכים לראות מה כוחה של עבודת צוות. מכיוון שהאדם הוא יצור חברותי מטבעו, הוא נוטה להצטרף למועדונים שונים,
לפחות אחד מהם הוא מועדון צרכנות.

 מהו מועדון צרכנות?

מועדון צרכנות הוא למעשה התאגדות של לקוחות שונים. קראו על – מועדון לקוחות.
התאגדות זו נועדה לאפשר ללקוחות לקבל הטבות שונות כמו זכייה בהנחות על מוצרים וקבלת עדכונים לגבי המבצעים השוטפים.
בדרך זו, יכולים הלקוחות לחסוך בכסף על מוצרים שהם נוהגים לקנות דרך קבע ולהתעדכן במוצרים חדשים שיוצרים אל השוק.
מועדוני צרכנות יכולים לקום על ידי רבים – חברות כרטיסי אשראי, רשתות שונות , אירגונים, התאגדויות ועוד.

 כיצד מועדון הצרכנות מועיל לפיתוח העסק?

היום יותר ויותר בתי עסק מקימים מועדוני צרכנות. איך הם מועילים להם? אלה כמה יתרונות להתאגדויות אלה:

 צוברים מידע על הלקוחות – המועדונים מאפשרים לרשתות העסקיות לאסוף מידע על הלקוחות מבחינת גיל, מין, מקום מגורים והרגלי הצריכה שלהם.
כך יכולים בתי העסק לשפר את שירותיהם ולהתאים כל מוצר לקהל היעד שלו.

 שומרים על הלקוחות הקבועים – מועדון צרכנות מאפשר לבעל העסק לשמור על קשר עם הלקוחות הקבועים ולעודד אותם לבוא
ולרכוש שוב ברשת על ידי הצעת הנחות והטבות שונות על ידי הפצת הודעות לדואר האלקטרוני שלהם או לטלפון.

 מביאים לקוחות חדשים – המועדון מעודד לקוחות חדשים להצטרף אל הרשת ואל השירות.
כך שאפשר להכניס לקוח חדש ל"עניינים" כבר מהרגע שבו הוא מבצע את הרכישה הראשונה שלו.

 שיתוף פעולה – במקום להתחרות זה בזה, ניתן לעבוד בשיתוף פעולה ולקבל הרבה יותר.
כך, בתי עסק שונים מתאגדים כדי להעניק ללקוחות שלהם שירותים טובים יותר ולמשוך אליהם כמה שיותר אנשים.
כאשר שני בתי עסק (ולפעמים גם יותר) פועלים יחד, הם יכולים להשקיע משאבים ביצירת תנאי רכישה טובים יותר עבור הלקוחות.

 מחסלים את המלאי – מועדון צרכנות הוא הזדמנות טובה לבצע חיסול מלאי ישן על ידי הצעות אטרקטיביות לצרכנים.
כך למשל, רשת בגדים גדולה יכולה להציע שמלות קיץ במחירים מוזלים ומשתלמים רגע לפני שמגיע החורף, ובאופן זה תוכל להוביל לחיסול מלאי מהיר יותר.

 מבצעים בדיקה לפני הרכישה הגדולה – לפני שבית עסק רוכש מוצר חדש,
הוא מעוניין לבדוק אם יש ביקוש מצד הלקוחות. מועדון צרכנות מאפשר לו לעקוב אחר הרגלי הצריכה של לקוחותיו,
ורק במקרה שבו יש ביקוש רב למוצר, יכול בית העסק לצאת לדרך ולרכוש פריטים רבים יותר.

חשיפה במועדוני צרכנותכל אחד יכול להצטרף למועדון צרכנות

אחד היתרונות הגדולים יותר של מועדוני צרכנות בימינו הוא שאין צורך להשתייך לקבוצה מסוימת כדי להצטרף אליו.
אם פעם היו מועדוני הצרכנות שמורים לחיילי מילואים או לאנשי חינוך,
אז היום גם אנשים מן השורה יכולים להיכלל כחברים במועדון.
לאור המגוון הרב של המועדונים הקיימים בימינו עומדות בפני הצרכנים אפשרויות בלתי מוגבלות.
על כל צרכן וצרכן להחליט לאיזה מועדון הוא מעוניין להצטרף.
כך, חשוב לבחון היטב את המועדון שאליו מצטרפים ולענות על השאלה העיקרית –
האם אתם רוכשים את המוצרים שמציעה לכם הרשת דרך קבע?

קראו גם על:

דרכנו, תוכל לחשוף את העסק שלך במועדוני צרכנות רבים