כעסק – קטן או גדול, יש לכם אחריות גדולה כלפי הלקוחות שלכם.
בזכות אותם לקוחות שנותנים בכם אמון מלא, אתם יכולים להמשיך ולקדם אג'נדות עסקיות, לשדרג ולחדש שירותים ומוצרים ולהמשיך להיות מובילים בתחומכם.
מטבע הדברים, אתם לא מכירים כל לקוח ברמה האישית, אך אתם בהחלט יכולים להכיר אותם יותר ממה שאתם חושבים.
חלק בלתי נפרד מהפעילות העסקית שלכם מתרחש ברחבי האונליין. כל פעולה – גם זו הכי קטנה של הלקוח/משתמש, מספקת לכם מידע רב אודותיו. שימוש נכון במידע המשתקף בפניכם, תורם לכם בשיפור תהליכים, מיקוד על אזורים רלוונטים בהם אתם צריכים לפעול והצעת הצעות ייחודיות.
פלטפורמות למדידת נתונים מפיקות עבורכם דו"חות שמספרים לכם המון על ההון היקר לכם ביותר – הלקוחות, כך ששימור לקוחות יהיה בראש מעיינכם.
על מנת להמחיש את חשיבות הפלטפורמות האלו, נסו לחשוב על עצמכם בתור נהגים:
לא תנהגו מבלי להדליק אורות שיאירו לכם את הדרך, ויבטיחו כי תגיעו בשלום לנקודת היעד. דומה הדבר גם עם פלטפורמות למדידת נתונים – הן אלו שמראות לכם את הדרך.
עסקים שלא לוקחים בחשבון את הנתונים המופקים באמצעות אותן פלטפורמות, במידה רבה מהמרים על קמפייני הפרסום, על הגדרת קהל היעד ועל הבנת הלקוח וצרכיו.
בעבר, היו מודדים את הצעדים של הלקוחות שהיו נכנסים אל חנויות פיסיות במרכז הקניות. כך, היו מגבשים פחות או יותר את פרופיל הלקוח של בית העסק.
וכיום? אתר האינטרנט שלכם הוא האינדיקציה הטובה ביותר לדעת מיהו אותו לקוח אידיאלי שלכם, אותו לקוח שתרצו ללוות במסע לקוח שתכינו עבורו.
הפלטפורמה הפופולארית ביותר כיום למדידת נתונים היא ללא כל ספק "גוגל אנליטיקס", שהשימוש בה נפוץ בקרב מקדמי אתרים ובעלי עסקים גם יחד.
הודות לפלטפורמה, אתם יכולים לבחון את צעדיהם של הגולשים, להסיק מסקנות וליישם אותן.
זיכרו כי המוטיבציה שלכם היא להשיג את חומר הגלם (המידע) ולהפיק ממנו בהמשך מטעמים (לנהל תהליכים בצורה יעילה).
כמה זמן גולש כל משתמש באתר שלכם
מספר העמודים שבו גולש כל משתמש
העמוד הפופולארי ביותר באתר שלכם
כמה כניסות בוצעו לאתר בכל יום
כמה יציאות (נטישות) זוהו באתר שלכם
לדוגמא: אתם מזהים כי ישנה נטישה של המון גולשים מאותו עמוד ספציפי. עם קריאת הנתונים, אתם ממהרים לאתר שלכם, ומגלים כי באותו עמוד שבו זוהתה נטישה, ישנה הודעת שגיאה.
זו דוגמא קלאסית לאיך "גוגל אנליטיקס" מספקת לכם מידע שאתם יכולים לעשות בו שימוש, ליישם את ההערות ובהתאם לשפר את חווית הגלישה של המשתמשים.
הפלטפורמה מוציאה אתכם למסע שעבר הלקוח שלכם בתוך האתר.
מעקב אחר מסע שכזה מלמד אתכם מהם האזורים הטובים באתר, אילו אזורים לא מספקים ערך מוסף ומה עליכם לשפר ולשקם כדי לדייק את שאתם רוצים לתקשר.
למרות ש"גוגל אנליטיקס" ניצבת בביטחון על פודיום המנצחים, עדיין חשוב להכיר פלטפורמות נוספות שניתן להשמיש לטובת מעקב אחר תנועת הגולשים שלכם. לדוגמא:
קליקי – גם בתוכנה הזו, ממש כמו גוגל אנליטיקס, אתם מקבלים מידע מפורט אודות מספר הכניסות היומי לאתר, מספר הנטישות, כמה זמן ביקר כל גולש באתר וכיוצא בזה. שימו לב כי ישנה גרסה חינמית לפלטפורמה, אך כל עוד תרצו לעשות בה שימוש נרחב יותר תצטרכו לשלם דמי שימוש חודשיים.
סטט-קאוונטר – מדובר על מתחרה של גוגל אנליטיקס שתשקף בפניכם נתונים דומים (מספר כניסות ונטישות, מהו העמוד שבו שוהים הגולשים זמן רב יותר וכן הלאה). הפלטפורמה הזו מומלצת לאלו מכם שלא מסתייעים בשירות של מקדם אתרים, אלא רוצים לבצע מעקב בצורה עצמאית.