עד כמה חשוב לכם כעסק להכיר את הלקוח שלכם ולהיות קשובים לצרכיו? חשוב עד מאד. מבלי שאתם מכירים ומבינים את הלקוחות שלכם, איך תוכלו להתאים להם שירותים ומוצרים הנכונים להם?
משבר הקורונה אמנם השאיר וממשיך להשאיר אחריו הרס רב, אך גם ישנה נקודת אור אחת: עסקים שמוצאים גם בשבר – הזדמנות לצמיחה.
גם בזמנים מורכבים אלו, תוכלו להמשיך ולשרת את הלקוחות שלכם. האתגר: להבין כי משבר בסדר גודל בינלאומי, לא משפיע אך ורק עליכם – כעסק, אלא גם על הלקוחות והצרכים שלהם.
בעת שתדעו לזהות את הצרכים החדשים, תוכלו לספק שירותים מתאימים שיהיה להם ביקוש.
ענף המסעדנות נחשב לאחד הענפים הקשים והמורכבים ביותר לתפעול, גם בשגרה. משבר כמו זה שהביא איתו נגיף הקורונה, גרם לבהלה רבה ולחוסר ודאות של מסעדנים רבים.
לצד המסעדות שהחליטו לסגור עד להודעה לחדשה, גם ישנן מסעדות, בתי קפה ומאפיות שהחליטו להמשיך ולפעול.
אלו שהחליטו להמשיך ולשרת את קהל הלקוחות, עשו זאת מסיבה פשוטה: הם הצליחו לזהות צורך ולשדך לו פתרון.
גם בשיאו של המשבר, ישנם עסקים שעצרו ושאלו את עצמם: "מה האנשים ממש רוצים במצב שכזה?". אותן מסעדות שמפעילות משלוחים, נהנות משלל יתרונות:
זוהי דוגמא נפלאה לאיך עסק לומד את הלקוחות, קשוב לצרכים שלהם ורק מרוויח מתהליך הלמידה.
ללמוד את הלקוח שלכם זו לא חולשה, אלא חוזקה! אם ממשיכים בדוגמא של מסעדות, הרי שהן לומדות את הלקוחות דרך קבע – מסרוויס לסרוויס.
כך לדוגמא, בעת שהשף מעוניין להוסיף מנה חדשה לתפריט, תחילה היא מוצעת כמנת כספיישל בלבד.
בהתאם לתגובות הלקוחות, בוחרים האם להוסיף אותה כמנה קבועה בתפריט, האם לבצע בה שינויים או האם לוותר עליה לחלוטין.

מועדון הלקוחות שאתם מפעילים, לא רק מעניק ללקוחות מניפה של הטבות, אלא גם מעניק לכם המון מידע יקר!
כרטיס המועדון שתפעילו, ישקף בפניכם מידע רב שיאפשר לקבל את ההחלטות הנכונות ביותר – לעסק וללקוחות.
>> קראו גם על מסע לקוח | שימור לקוחות