הקשר בין טיוב נתונים ואיכות מועדון הלקוחות שלכם

03.12.2019

העובדה כי אתם מחזיקים בכמות גדולה של מידע, לא אומרת בהכרח כי המידע הזה משרת אתכם.

תהליך של טיוב נתונים שם את הדגש על שיפור המידע הקיים שברשותכם – לטובת תהליכים פנים ארגוניים, וגם לטובת מינוף חווית הלקוח של אלו שבצד השני.

 

טיוב נתונים – כהופך את קבלת ההחלטות שלכם לאיכותית יותר?

ככל שהמידע שיהיה ברשותכם יהיה איכותי ומדויק יותר, כך תוכלו לקבל החלטות טובות יותר.

ניתן לקחת לדוגמה את הסיטואציה הבאה: אתם מארגנים כנס גדול בהשקעה כספית אדירה.

אתם צופים כי ירשמו לכנס כ- 5000 נרשמים, זאת לאחר שעשיתם חישובים שונים, המתבססים בין היתר גם על מאגר דאטה של מתעניינים שיש ברשותכם.

מחלקת הטלמרקטינג שלכם עתידה להתקשר ל- 20,000 הנרשמים שנמצאים אצלכם במערכת.

בפועל, חלק נכבד מאותם לקוחות רשומים אינו רלוונטי כלל.

כל עוד אכן יש לכם 20,000 מתעניינים "איכותיים", הייתם יכולים לבסס תכנית אסטרטגית טובה הנשענת על המספר הזה.

מה קורה בעת שמתוך כמות הרשומים ישנן כ-7000 רשומות שהפרטים בהן לא נכונים (מכתובת מייל שהוקלדה לא נכון ועד מספר טלפון מנותק)?

תהליך טיוב מידע עושה לכם סדר בבלאגן, ומצליח להציג בפניכם נתונים איכותיים יותר.

בהתאם, תוכלו לקבל החלטות בצורה טובה יותר, אחראית יותר וכן – גם כלכלית יותר.

מידע לא איכותי לא באמת תורם לכם, ומעבר לכך: הוא מזיק לכם. מידע שכזה פוגע ביכולת שלכם לקבל החלטות מושכלות במסגרת התפקיד שלכם, ולגרום לרצף של כשלים שעלולים להביא להפסדים רבים.

 

טיוב נתונים במערכות פנים ארגוניות

לעתים, נתונים שגויים במערכות שלכם, יכולים לגרום לכם לבזבז המון כסף לשווא.

קחו לדוגמה מערכת ניהול מלאי, שכל מטרתה היא להציג בפניכם בזמן אמת את מצב המלאי שלכם.

נניח ואתם ספקים של טקסטיל לחנויות שונות ברחבי הארץ. טעות הקלדה שהינה תוצר של טעות אנוש, יכולה להציג בפניכם תמונה שגויה של חוסרים גדולים, שיביאו אתכם לייבא כמויות גדולות.

ומה קורה בפועל? אתם רוכשים סחורה חדשה בהמון כסף, שלא בטוח כלל שיהיו לה קונים.

טעות קטנה, משפיעה על רצף של קבלת החלטות, וכן – גם על חשבון הבנק שלכם.

טיוב נתונים הכרחי לכם על מנת לאמת את איכות המידע, ולשפרו.

 

טיוב נתונים ושירות טוב יותר ללקוחות

מידע שגוי לא פוגע רק בפעילות הפנים ארגונית שלכם.

על מנת להמחיש את חשיבותו של מידע איכותי ואמיתי שברשותכם, ניתן להציג את הסיטואציה הבאה:
לקוחה קבועה בשם רחל התקשרה למוקד השירות, וביקשה לקבל מידע אודות צירוף בנה למועדון הלקוחות שלכם.

מאחר ורציתם להציע לה את הדיל הטוב ביותר, הבטחתם לה שתבדקו הצעות ותחזרו אליה.

ואכן, בדקתם מספר אפשרויות, והחלטתם להעניק לה את חברות המועדון במחיר משתלם במיוחד מאחר והיא לקוחה קבועה. מספר הטלפון שהוזן במערכות הוקלד עם ספרה חסרה, כך שלא הצלחתם לשוב לרחל.

מהן ההשלכות של מקרה שכזה?

 רחל חשה כי לא לוקחים אותה ברצינות ולא חוזרים אליה. שירות טוב?
היא לא קיבלה, וסביר כי היא תבדוק הצעות אצל מתחרים.

 הפסדתם חבר נוסף במועדון הלקוחות שלכם = הפסדתם עוד הכנסות צפויות ובעיקר: עוד שגריר טוב.

טיוב מידע ומועדון הלקוחות שלכם

כאלו המתפעלים מועדון לקוחות, אתם מוכרחים להעניק חשיבות לטיוב הנתונים. יש לבדוק כי פרטי הלקוחות נכונים:

 כתובת מגורים.

 כתובת מייל.

 תאריך לידה / יום נישואין.

 מספר טלפון.

בעת שאחד מהנתונים שגוי, אתם מפספסים את הלקוחות שלכם!
איך בדיוק?

 שליחת ניוזלייטר עם הצעה מפתה למייל שלא קיים.

 שליחת הטבת יום הולדת בתאריך שגוי.

 מכתבי דואר שלא מגיעים ליעד שלהם כי הכתובת לא נכונה.

רוצים לשמוע עוד? דברו איתנו