קופה חכמה בעסק – כמסייעת להגדלת המכירות וטיב השירות

18.09.2019

בלב לבו של העסק שלכם ממוקמת הקופה: באמצעות קופה חכמה אתם יכולים לגבות תשלום בעבור
השירותים שאתם מספקים, להחזיר ללקוחות שלכם עודף ולמסור להם קבלת רכישה.
עד לפני לא מעט שנים, הקופות היו יודעות לבצע מנעד מצומצם מאד של פעולות.
וכיום? מדובר על מכונה חכמה שמתעדת נתונים, מאפשרת לכם לנהל את הלקוחות שלכם
וגם לייעל את מועדון הלקוחות שלכם.

גם אתם מחזיקים בבית העסק שלכם קופה ישנה?

כל עוד אתם רוצים לקדם את מועדון הלקוחות שלכם, להפוך אותו יעיל וממוקד יותר –
הרי שיש לכם צורך בקופה מתקדמת שתאפשר לכם לנתח נתונים ולייעל תהליכים.

 

הנתונים שנמצאים בקופה מסייעים לכם עם בניית מועדון הלקוחות

מועדון לקוחות לא מתחיל ונגמר עם הקמתו, אלא שמדובר על אסטרטגיה שיווקית שיש לשמר, לפתח ולייעל.
בעת שיש לכם קופה שבאמצעותה יהיה ניתן להתממשק למועדון הלקוחות, הרי שאתם
נחשפים למאגר נתונים אדיר. בין היתר? על הרגלי הצריכה של הלקוחות שלכם.
הפקת דו"חות על הרגלי הקניה ואופי הקונים, יכולה ללמד אתכם המון על הקהל שלכם
ועל דפוסי הרכישה שלו:

 שעת השיא ביום + היום הרווחי ביותר בשבוע (משפיע על תחזוק החנות
באנשי צוות נוספים, וכך משפרים גם את השירות לקהל הלקוחות).

 האם קהל הצרכנים שלכם כולל יותר נשים או גברים (מידע שמסייע לכם עם ייעול תכנית השיווק והפרסום שלכם).

 הגיל הממוצע של הרוכשים שלכם – מידע באמצעותו ניתן לדבר בשפת הלקוח ולתקשר מולו מסרים מדויקים.

 

משליחת החשבונית ועד שביעות רצון הלקוחות – דרך קופה חכמה

כיום, ישנם בתי עסק המציעים ללקוחות שלהם לקבל את קבלת הרכישה למכשיר הנייד.
מדובר על פעולה שמתבצעת ישירות מהקופה, והיא מגלמת בתוכה מניפה רחבה של יתרונות:

 הקבלה נשמרת עבור הלקוחות במכשיר החכם.

 אין עוד צורך לבצע "איתור חשבונית" במקרה של ביטול / החזרת עסקה.

 שירות מתקדם שתורם רבות למוניטין שלכם כעסק מודרני.

 פעולה ירוקה שחוסכת נייר.

כמו כן, הקופה יודעת גם לתקשר עם הלקוחות שלכם דרך מיילים ו-SMS.
הימים בהם הייתם צריכים לבסס מערך של אנשי שירות במוקד חיצוני, אינם עוד. כיום, אפילו בתי חולים
מוודאים את שביעות רצון המטופלים דרך שאלון הנשלח בהודעה מספר ימים לאחר סיום הטיפול.
מה יוצא לכם מזה?

 חיסכון אדיר בכוח אדם – תרומה להתייעלות הכלכלית.

 לקוחות פנויים יותר להשיב לשאלון דיגיטלי מאשר למענה אנושי.

 חוות דעת המאפשרת לכם לייעל את השירות ולהפוך אותו טוב יותר.

 

הקלדת תעודת הזהות של הלקוח חושפת אתכם למידע רב!

עד לפני כמה שנים, אם היו אומרים לכם שהקלדת תעודת הזהות של הלקוח תחשוף אתכם
למידע רב כל כך, סביר כי הייתם טוענים שמדובר על פנטזיה עתידנית.
בפועל, מדובר על מציאות העוטפת את השגרה של עסקים קטנים וגדולים כאחד.
לאיזה מידע אתם נחשפים ואיך הוא יכול לתרום לחוויית הלקוח?

 מידע אודות כמות הנקודות שיש ללקוח לנצל במסגרת מועדון הלקוחות.

 התראות על הטבת יום הולדת / פיצוי שמגיע ללקוח.

 השארת הערות על הלקוח לטובת המשך טיפול.

 הודעות אישיות בכרטיס לקוח ("מגיע ללקוח זיכוי") ועוד…

 

קופה חכמה מגדילה לכם את המכירות!

מעבר לכך, קופות חכמות גם מבצעות עבורכם עסקאות עתידיות. כך לדוגמה, עם האפשרות
של לקוחות לרכוש כרטיסי מתנה נטענים – gift cards.
באופן זה, אתם מגדילים מכירה, זאת עם אפשרות מתקדמת להציע מוצר נוסף שמתנהל
ומתועד דרך הקופה החכמה שלכם.

 

הלקוח לא הגיע לבקר אצלכם זמן מה? שמרו על קשר!

אמנם הדבר הקל ביותר הוא לשמור על נתק, אך שמירה על קשר היא הראויה באינטראקציה
שביניכם ובין הלקוח וזה בדיוק השלב לחבר את הקופות שלכם לממשק לניהול מועדון לקוחות.
הרבה מחברות הקופה כבר זיהו את הצורך והפוטנציאל והקימו מודול ניהול מועדון

אתם מפעילים חדר כושר? לבטח גם אתם מודעים לכך שישנם מתאמנים שקצת יותר קשה להם להתמיד.
דרך מועדון הלקוחות והקופה החכמה, תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם התראות חמות:

 שליחת SMS בנוסח "התגעגנו! לא ראינו אותך המון זמן".

 הצעה להגיע לאימון אישי ללא עלות.

 הצעה משתלמת לחברים ובני משפחה (מתעלים את המחווה השירותית לאינטראקציה מכירתית) ועוד…

אם עדיין לא חיברתם את הקופה שלכם למועדון שיגדיל את נאמנות הלקוח – צרו קשר