מטמון בדמות של הזדמנות – אפקט הצריכה מהבית על מועדוני צרכנות

13.09.2020

קצב החיים הואט…. אנחנו מתרגלים לרוטינות חיים חדשות. השהות בבית הוכפלה, אם לא שולשה, וכמות האנשים שיצאו לחל"ת ואבטלה עומדת על חצי מיליון.

המציאות הזו מכתיבה גם חוקי משחק חדשים בנושא החלטות הרכישה. לא עוד מסעות שופינג בקניונים – כן רכישה מחושבת ומבוססת תכנון, בדגש על "מה שצריך" ולא על "מה שרוצים".

בימים כאלו אין פלא שהצריכה באון-ליין מקבלת מימד חדש וגדול בצורה משמעותית, עד כדי כך שאתרי איקומרס רבים הגיעו למלוא היכולת שלהם לספק סחורה ולשלוח אותה לבית הלקוח. אנשים פשוט "דבוקים" למחשב. בעולם מדווחים שדווקא האוכלוסייה המבוגרת, שביכרה את השופינג המסורתי על פני השופינג הווירטואלי, גילתה את קסמי אתרי האון-ליין, את הממשק הידידותי שלהם ואת היכולת שלהם לפתור את בעיית ההסגר הכמעט הרמטי בבית.

לצד תופעה זו ישנה פריחה של אתרים, המעבירים את חוויית תרבות הפנאי מאוף-ליין לאון-ליין. אתרי DIY, המשווקים עכשיו רעיונות לניקיון לקראת עונת האביב ופסח מבוססים מוצרי מדף שניתן לקנות – זה כיוון אחד.

כיוון פופולרי אחר בהקשר זה הם אתרים המדגישים את חשיבות ההיגיינה, שעלתה עם המשבר. גם כאן יש מגמה הולכת וגדלה של צריכת מוצרי ניקיון מכל סוג שהוא. יותר ויותר סרטוני וידאו שנותנים עצות הן להיגיינה של הבית, ואפילו להיגיינה אישית צצים ברחבי הרשת.

הגיינה של הראש חשובה לא פחות – כשאתרי החדשות מלאים בבשורות איוב, אנשים מחפשים לקרוא און-ליין, לעשות פאזלים און-ליין, לצייר, לפתור חידונים, לעשות עבודות יצירה או לשחק במשחקי מחשב.

גם אתרי המתכונים זוכים לעדנה מחודשת – הרי ידוע שאוכל מחבר בין אנשים, ומספק נחמה.

המומחים טוענים, שכל המגמות האלו ישפיעו על תרבות הצריכה לא רק בתקופת הקורונה – הן למעשה "ייחנכו מחדש" צרכנים ויבצעו מהפכה של ממש בהרגלי הצריכה של כולנו.

מה לגבי פחות בזבוז מזון? רכישה מחושבת יכולה להביא אנשים לחשוב יותר על להשתמש במה שיש להם, ופחות לזרוק מזון, אריזות, בגדים. כדור הארץ, כך אומרים, ירוויח עוד כמה שנות קיום.

יש כאן למעשה הזדמנות גדולה, ואחד מהערוצים שבה היא יכולה להתממש הם מועדוני הצרכנות

ההזדמנות הזו היא דו-צדדית: הן ללקוחות והן למותגים. חדשנות וחשיבה יצירתית היא שם המשחק – באמצעות מועדוני צרכנות שמתפעלת סטייל, שיש בהן אלמנט מובנה של פניה ממוקדת וחכמה למאסה של לקוחות, ניתן:

·         לפרסם מוצרים באופן מפולח לקהלי יעד ספציפיים על פי דאטה בסגמנטים השונים

·         לקבל פרסום ללא עלויות מדיה ו\או הקמה, אלא בתמורה להנחה ו\או הטבות ייחודיות לחברי מועדונים נבחרים

·         להכניס אופציות לתכנון רכישה על פי כמות הצריכה בפועל ולתכנן את ההטבות הבאות בהתאם

·         לנתח דאטה של שימושיות, ועל הבסיס שלה להציע לאנשים מה שהם באמת צריכים

·        להיחשף לקהל רלוונטי, שרלוונטי למוצרים אותם אתם מוכרים

·        לקשור את הצרכנים לתרבות הפנאי וקטגוריות אחרות באון-ליין ובכף לחזק את הפעילות ב- E-commerce

חשוב לזכור! חדשנות וחשיבה חדשנית שנותנת מענה לצרכים אמיתיים של אנשים היא בעלת פוטנציאל בר-קיימא. אנשים עדיין זקוקים למזון, שינה, עבודה, פנאי ועוד צרכים בסיסיים אחרים.

זוהי הזדמנות להשתמש בפלטפורמות קיימות, כמו חשיפה במועדוני צרכנות – ולתקשר במידה רבה אף יותר עם צרכנים – בסופו של דבר מדובר בבני אדם!
וטמונים כאן מטמונים נוספים, כמו היכולת להכיר מקרוב את הלקוחות – ולא רק בתקופת משבר, אלא גם הרבה זמן אחריה – גם אם הם תקועים בבית עד מועד בלתי ידוע.

לחצו להעניק הטבה במועדוני הצרכנות המובילים בישראל>