משבר הקורונה: מועדון הלקוחות כהזדמנות לצמיחה ועד שאלת ההשקעה בפרסום

12.12.2024

כמנהלים, אחד השרירים המפותחים ביותר אצלכם הוא שריר ההתמודות אל מול משברים ואתגרים. עם זאת, דבר לא היה יכול להכין אתכם למשבר כמו זה שהביא עמו נגיף הקורונה.

צמצום הכנסות, הוצאת עובדים לחופשות ללא תשלום ודחיית השקות של מוצרים ושירותים – אלו רק חלק מהדברים שאתם צריכים להתמודד איתם בימים אלו.

הקורונה היא בעיקר חידה, מה שמקשה מאד על עסקים לשמר את שגרת העבודה המבורכת ולתכנן את העתיד.

לשמחתכם, הנכס שלכם – מועדון הלקוחות, יכול להמשיך ולהיות הבסיס לביצוע עסקאות (גם כשמדובר על היקפים נמוכים יותר).

מועדון הלקוחות שלכם – מטיב עמכם ועם הלקוחות!

שכירים רבים שנהנו מהכנסה קבועה ויציבות תעסוקתית, מוצאים עצמם יום בהיר אחד ללא עבודה.

ארגונים רבים הוציאו את עובדיהם לחל"ת – חופשה ללא תשלום, שנכון לעכשיו לא ברור כלל עד מתי היא תימשך. וכך, רבים חוששים מחוסר ודאות כלכלית, תוך שהם צריכים להמשיך ולהתקיים.

כעסק שמפעיל מועדון לקוחות, יש לכם הזדמנות לתת המון, אך לקבל הרבה יותר! מדוע?

  • מועדון הלקוחות מציע הנחות והטבות – בתזמון הקריטי ביותר בו רבים רוצים להוציא כמה שפחות
  • כעסק, אתם מצליחים ליהנות מהכנסות גם בשיאו של הכאוס (צמצמום הכנסות של שכירים, אבטלה, מורל נמוך)

שוב ושוב מודגש היתרון האדיר של מועדון הלקוחות: הבחירה האוטומטית והטבעית של לקוחות בכם על פני המתחרים שלכם.

כעת, כשהלקוחות הקיימים והנאמנים שלכם צריכים לבחור היכן להשקיע את כספם, סביר כי הם יבחרו בכם. מדוע? משום שאתם אלו שמעניקים להם מניפה רחבה של הטבות וסיבות טובות לחייך.

משבר הקורונה: מועדון הלקוחות כהזדמנות לצמיחה ועד שאלת ההשקעה בפרסום

היערכות מחודשת: איך מגיעים אל לב הלקוחות?

מועדון הלקוחות אמנם תורם לכם רבות, אך הוא איננו מספיק בכדי להבטיח ביצוע עסקאות. על פי ההנחיות החדשות, חל איסור מוחלט לצאת מהבית שלא לצורך. לכן, כל עוד העסק שלכם לא נכנס תחת הקטגוריה של "עסק חיוני", דלתות בית העסק שלכם צריכות להיות סגורות.

הודות למרחב הדיגיטלי, תוכלו גם אתם להמשיך ולמכור מוצרים ושירותים – באמצעות חנות אונליין הזמינה באתר ובאפליקציה שלכם.

האתגר העומד בפניכם הוא לצאת בבשורה של שירות שליחויות עד פתח הדלת, או לחזק את המערך שכבר קיים.

כל עוד אתם מנוסים בתפעול "שירות עד בית הלקוח", הרי שאתם יכולים להמשיך "בשגרה" שלכם גם כעת, בזמני החירום.

עם זאת, במידה ומדובר על התנסות ראשונה שלכם, כדאי להיערך על הצד הטוב ביותר ולשים את הדגש על הדברים הבאים:

  • התחייבות על זמני אספקה ריאלים
  • עבודה אל מול חברת שליחויות אמינה
  • במידה וניתן – העניקו ללקוחות הטבה בדמות משלוח חינם

מיתוג ומוניטין – עכשיו יותר מתמיד!

השגרה אמנם מבורכת ורבים היו שמחים לשוב אליה. עם זאת, משבר הקורונה מעניק לכם הזדמנות וכל הנדרש מכם הוא לזהות אותה. דווקא בימים אלו, יש לכם הזדמנות לעצב את התדמית שלכם.

איך עושים זאת? עם הזדהות! דוגמא לכך היא "זאפה", שנאלצה לסגור את בית ההופעות שלה – לאמנים ולקהל הרחב.

בשונה מחברות אחרות שממתינות לחזרה לשגרה, "זאפה" החליטה להפוך את השבר – להזדמנות.

וכך, בכל לילה בערוץ 12, מועברת הופעה ב-LIVE לקהל הרחב ללא עלות. מעבר לכך שהקהל נהנה, גם זאפה כמותג עתידים לצאת נשכרים:

  • עיצוב תדמית של מותג שמזדהה ועושה למען
  • "אנחנו אתכם תמיד, גם במשברים"
  • מעלים את המורל – גורמים לאנשים לחייך – יוצרים הקשר חיובי למותג

פרסום וקידום – ממשיכים בכל הכוח או משהים פעילות?

נושא בוער נוסף שעל עסקים להתמודד איתו, הוא נושא הפרסום והשיווק. חשוב לזכור: משבר הקורונה יפתר, וכדאי גם ברגעים אלו לחשוב על יום המחר.

רבים תוהים האם להמשיך ולקדם את אתר הבית שלהם ואת יתר הנכסים הדיגיטלים.

מה שבטוח הוא שקידום אתר בשיטה האורגנית, חיוני ואף כמעט הכרחי. דירוג גבוה במנוע החיפוש לא מושג ביום אחד, אלא שהינו תוצר של עמל רב.

מבלי שממשיכים במלאכת הקידום, דירוג האתר יכול בקלות לצנוח. ולכן, כדאי להמשיך להשקיע במאמצי הפרסום, גם אם זה אומר להשקיע בתקציבים צנועים יותר.

לסיכום, משבר הקורונה מציב לא מעט אתגרים. עם זאת, האתגר האמיתי הוא להצליח לזהות את ההזדמנויות שיש לכם כעסקים, וישנן לא מעט כאלו: החל משיפור ושימור התדמית שלכם ועד מינוף מועדון הלקוחות הקיים.