היום שאחרי: עידן הפוסט-קורונה והטרנדים שישלטו בשוק הצרכנות – חלק ב

10.06.2020

היום שאחרי – עידן הפוסט-קורונה והטרנדים שישלטו בשוק הצרכנות

חלק שני

איך ייראה עידן הפוסט-קורונה? ממה יהיה אכפת לאנשים במיוחד? מהם תחומי העניין שישלטו ביד רמה על כולנו? אילו טרנדים, חדשים או ותיקים, יהיו פופולריים במיוחד?

זוכרים? אלו השאלות שהתחלנו איתן את החלק הראשון של המאמר שלנו, (לינק) כשהתמקדנו במגמות שמומחי שיווק ברחבי העולם שמו עליהן את האצבע.

הגישה שלהם אומרת: יש להתייחס לטרנדים כאילו הם כבר קיימים בחיינו. השאלות שאנו צריכים לשאול את עצמנו הן: "אילו התנהגויות חדשות הצרכנים/המשתמשים שלנו כבר אימצו? אילו טרנדים האמנו שייקח שנים עד שיהפכו למציאות חיינו – ויכולים להפוך לכאלו בטווח של חודשים, ואפילו שבועות?

אז בחלק הראשון של המאמר הזכרנו את הכלכלה החווייתית וירטואלית, שופ-סטרימינג ועמית וירטואלי. ועכשיו נמשיך את הרשימה עם עוד 6 טרנדים מרתקים, שהתחלנו גם אנחנו לחקור ולפתח:

4. רווחה סביבתית – נושא ההגיינה הפך להיות לשליט עריץ על חיינו. אנו מונחים לשטוף ידיים כל הזמן ובכל מקום, להשתמש באלכוג'ל, כפפות, מסכות, מגבונים ומי יודע מה עוד.

קרוב לודאי, שאחרי תקופת הקורונה אנו נאמץ אורח חיים הפוך לחלוטין, כמו מעין התמרדות נגד העריצות ההגיינית. דווקא שם המותגים יכולים לתרום הרבה, במיוחד מותגים הקשורים לאיכות הסביבה, הגיינה, נקודות מכירה וחללי תצוגה. אחד המותגים המעניינים שהפנים את הנושא הזה היא חברת האופנה של סטלה מקארתני, שכבר ב-2018 השיקה מתחם בחנות הדגל של המותג בלונדון, שמותקנת בו מערכת לפילטריזציה של אוויר.

המותג ידע לא רק להביא פתרון טכני, אלא גם להשתמש במהלך ליחסי ציבור ומיתוג כעסק עם אחריות סביבתית ברת-קיימא.

עוד על כך בלינק הבא: https://www.independent.co.uk/life-style/fashion/stella-mccartney-london-shop-opening-sustainable-clean-air-pollution-a8398351.html

מה הנמשל בעיני המומחים?  – היגיינת הידיים היא בראש מעייניהם של אנשים כיום. אך חשוב לחשוב בהרחבה על האופן שבו הלקוחות שלך מתקשרים עם המרחבים הפיזיים שלך, ועל ההשפעה שיש לחללים האלה על כל תחומי הרווחה הפיזית והנפשית שלהם.

היכן יש הזדמנויות להקל על כל השפעה שלילית, או יותר נכון, להציע אמצעים מגבירי בריאות בסביבות בהן עוברים הלקוחות שלך? זו השאלה המרכזית כאן.

 

5. M2P – Mentor to Protégé  – אחת המגמות המרתקות של התקופה האחרונה קשורה למעבר הכמעט מלא שלנו לאון-ליין. אחד התחומים הפורחים הם תחום הלימודים. אבל לא רק מורים ומנטורים מרוויחים מהמגמה – אנחנו יכולים ללמוד היום מהמון גורמים, שאינם מוגדרים כעסקים בתחום ההוראה.

אנשים מחפשים היום לנצל את הזמן שלהם באופן איכותי, ולמידה היא אחד הדברים שבימים רגילים קשה לנו לאמץ לתוך סדר היום העמוס שלנו. כבר ב-2019 פלטפורמת למידת השפה דואולינגו הצטרפה לשיתוף פעולה עם פלטפורמת סטרימינג של משחקי וידאו טוויץ', כדי להשיק את תוכנית Duolingo Verified Streamer. 12 ה"סטרימים" הרב-לשוניים הם חלק מתוכנית השגריר הגלובלי של דולינגו, ולמרות שהם לא מומחים או מורים בשפה, כל אחד מהם רב לשוני או לומד שפה שניה.

הם מציעים זרמים בצ'אט טוויץ' בנושאים שונים, ומאפשרים לצופים להתאמן בשפה שנבחרה. הנה הערוץ שתוכלו להתרשם ממנו: https://www.twitch.tv/team/duolingo

מה הנמשל בעיני המומחים? שאלו את עצמכם שאלה אחת בלבד – אילו מיומנויות קהילת הצרכנים שלכם תרצה לפתח?

 

6. A-Commerce  – אחת הרשומות המדליקות ברשימה הזו. הלהיבה אותנו במיוחד. כולם מדברים על אינטליגנציה מלאכותית, רובוטיקה, מסחר אוטומטי.

ביוני 2019, חברת דומינו'ס פיצה וחברת הרובוטיקה Nuro הודיעו על השקת יוזמת פיילוט בה צי מכוניות רובוט נטולות נהגים יעבירו פיצה ללקוחות ביוסטון, טקסס.

המסירות מבוצעות על ידי רכב R1 של נורו, שהוא בערך חצי רוחב מכונית הרנו סדאן. הרכבים מנוטרים על ידי טכנולוגיה מרחוק ונהגים אנושיים ברכבי המרדף אחרי הרובוט החמוד. תודו שמדובר בדוגמה מקסימה במיוחד! https://www.theverge.com/2019/6/17/18681891/dominos-nuro-driverless-pizza-delivery-houston

ומה הנמשל? יש דברים שבימים מאתגרים יאומצו יותר בחום מאשר אי פעם. כשיש צורך – החדשנות פורחת. זה לא אומר שכל מסע הלקוח שלנו צריך להפוך לאוטומטי: צריך לתת לרובוטים לעשות את מה שהם טובים בו, ולהשאיר מספיק מרחב לבני האדם להתעסק במה שהם מצטיינים בו. לזכור את הפרופורציות.

 

7. השחיקה – וירוס הקורונה עם כל הכבוד לו הוא לא הדאגה הראשונה ש"נפלה" על המין האנושי בעידן האחרון. מה עם משבר הסביבה? מה עם אי-שיוון במגזרים כה רבים בעולם? אנשים הגיעו למשבר הזה ממקום של התמודדות. במילים אחרות – כולנו זקוקים למסאג' מנטלי טוב.

כך הבינו גם ברשת המלונות העולמית מריוט, כשהכניסו לחדרים של אחד המלונות בניו-ג'רזי סרטונים בשיטת ASMR (Autonomous Sensory Meridian Response) videos, שיודעים מתי הלקוח נכנס לחדר אחרי יום מעייף, וזקוק להפגה מנטלית בצורת "סיפורים לפני שינה". https://news.marriott.com/news/2019/04/11/moxy-hotels-launches-first-of-its-kind-a-s-m-r-bedtime-story-videos-exclusively-for-guests-of-the-new-moxy-nyc-chelsea

והמומחים אומרים: תתחילו לאמן את שריר האמפתיה שלכם! זהו אחד מאותם טרנדים שאינם צריכים לדרוש תקציב ענק או פיתרון טכני מורכב. זה פשוט מחייב אתכם לחשוב, ולהבין באמת, מה גורם לסבל הנפשי של הלקוחות שלכם. עכשיו מצאו דרך חכמה להקל על זה!

 

8. פתרונות בקוד פתוח – וירוס הקורונה חוצה גבולות גיאוגרפיים, וצרכנים מעריכים באופן מיוחד שיתופי פעולה בין מותגים וארגונים, גם אם אינם נמצאים באותה מדינה. בספטמבר 2018 הוכרז כי פורד, אובר וליופט מצטרפים ל- SharedStreets, פלטפורמת נתונים ציבורית-פרטית שנועדה לסייע בהפחתת סוגיות התחבורה העירוניות. https://sharedstreets.io/ הפלטפורמה, הממומנת על ידי בלומברג פילנתרופיה, תפעל בלמעלה משלושים ערים גלובליות, כולל פריז, מלבורן וושינגטון הבירה.

SharedStreets שמה לה למטרה ליצור סטנדרטים משותפים קריאים למחשבים לנתונים כמו שימוש במדרסים ומהירות תנועה, מה שמאפשר לערים לשפר את החלטות ההשקעה והניהול שלהן.

לפי דעת מומחים זהו אחד הטרנדים המשפיעים ביותר על היכולת שלנו לספק פתרונות לטובת האנושות. מה שלקח פעם לחברה לפתח במשך שנים – יפותח עכשיו בפרק זמן קצר. ראו את כל היזמות המדהימה בארץ סביב פתרונות למכונות הנשמה! נסו לחשוב – מה תוכלו לפתח עבור הצרכנים שלכם באמצעות שיתוף פעולה עם חברות אחרות – כדי לצמצם את זמן היציאה לשוק?

 

9. פיתוח ככח עזר – הכוונה היא לכך, שרבים מאיתנו כצרכנים חוזרים למקורות ולפעולות בסיסיות, שאולי איבדנו את היכולת והידע לעסוק בהן כבר מזמן. בישול, ניקיון, ועוד כהנה וכהנה. באחת התכניות האחרונות של "ארץ נהדרת" עובד משק בית הודי הנחה את הבחור אצלו הוא עובד במשק בית איך מנקים באמצעות שיחת Zoom.

המערכון היה מאוד מצחיק, אבל כמו כל דבר מצחיק הוא סימן מגמה אמיתית. אחד המותגים בארה"ב בעולם הבישול והאפיה הוציא אפליקציה לשוק, המאפשרת לבשלן הביתי לשלוח הודעת טקסט לשף כדי לקבל רעיונות, טיפים ומתכונים.

ומה המטרה תשאלו? לעזור לצרכנים שלנו להתרגל למציאות חדשה, להתנהל באופן יותר עצמאי ולהרגיש סיפוק שמישהו עוזר להם. אנחנו מכירים את זה בארץ מהאוכלוסיה המבוגרת, שגילתה לאחרונה את נפלאות ה-Zoom, לאחר שלא הזדקקה לשירותי הפלטפורמה קודם.

10. אחרון אחרון חביב – סימני סטטוס וירטואליים – כולנו אובססיביים לסטטוס חברתי. אם אתם מבינים כיצד אנשים מזהים את עצמם, כיצד הם זוכים לכבוד מהחברה ומבני גילם, יהיה לכם כלי רב עוצמה להבין את התנהגותם. למוצרים פיזיים יש מזמן מונופול על הסטטוס: הם נדירים ויקרים. צרכנים צעירים "חיבקו" זה מכבר סחורות וירטואליות, אך כעת הם מצפים לטכנולוגיות חדשות (למשל AR ו- blockchain), הרצון ההולך וגובר לצריכה בת קיימא ומשבר הקורונה גרם לנו להכיר בעובדה שמוצרים וירטואליים יכולים להיות סמלי סטטוס אמיתיים ולחצות דמוגרפיה ותעשיה. אפליקציית משחקי האופנה היוקרתית דרסט פתחה את רשימת ההמתנה שלה בספטמבר 2019, לקראת ההשקה המלאה הצפויה בשנת 2020. אפליקציית המשחק זמינה ב- iOS ובאנדרואיד, ומספקת למשתמשים אתגרי סטיילינג לביצוע בתמונות למראה ריאליסטי. לאחר מכן הם יכולים לרכוש את המוצרים במשחק או מפלטפורמת הקמעונאות המקוונת היוקרתית Farfetch. מותגי יוקרה בהשתתפות כוללים בין היתר מותגים כמו Burberry, Gucci, Prada. מאמר מרתק על נושא זה לפניכם:

https://www.luxurysociety.com/en/articles/2019/11/virtual-styling-effective-way-sell-luxury-fashion/

המקום הטוב ביותר להתחיל הוא להבין כיצד הלקוחות שלך משיגים מעמד מהאינטראקציות שלהם עם המותג שלך היום, בעולם האמיתי. האם זה דרך מחיר? מחסור? האם אתה גורם להם להיראות מוכשרים או חכמים? אילו "שבטים" מזדהים איתך?

עכשיו צללו לעולמות המקוונים – גיימינג, מדיה חברתית – שם אנשים מבלים אפילו יותר מתמיד. מהי הדינמיקה החברתית הקיימת בקהילות אלה? ואיך אתם יכולים לעזור לאנשים בחיפוש אחר סטטוס בסביבות הווירטואליות האלה?

אנחנו בסטייל ניהול מועדוני לקוחות השתדלנו לצייד אתכם בשלל רעיונות והשראה על הטרנדים. זיכרו – עכשיו זה הזמן! בהצלחה!