כשאתם מכירים את הלקוח שלכם טוב יותר, רק אתם מרוויחים!

13.11.2023

עד כמה חשוב לכם כעסק להכיר את הלקוח שלכם ולהיות קשובים לצרכיו? חשוב עד מאד. מבלי שאתם מכירים ומבינים את הלקוחות שלכם, איך תוכלו להתאים להם שירותים ומוצרים הנכונים להם?

משבר הקורונה אמנם השאיר וממשיך להשאיר אחריו הרס רב, אך גם ישנה נקודת אור אחת: עסקים שמוצאים גם בשבר – הזדמנות לצמיחה.

גם בזמנים מורכבים אלו, תוכלו להמשיך ולשרת את הלקוחות שלכם. האתגר: להבין כי משבר בסדר גודל בינלאומי, לא משפיע אך ורק עליכם – כעסק, אלא גם על הלקוחות והצרכים שלהם.

בעת שתדעו לזהות את הצרכים החדשים, תוכלו לספק שירותים מתאימים שיהיה להם ביקוש.

דלתות המסעדות סגורות – שירותי המשלוחים עובדים נון סטופ!

ענף המסעדנות נחשב לאחד הענפים הקשים והמורכבים ביותר לתפעול, גם בשגרה. משבר כמו זה שהביא איתו נגיף הקורונה, גרם לבהלה רבה ולחוסר ודאות של מסעדנים רבים.

לצד המסעדות שהחליטו לסגור עד להודעה לחדשה, גם ישנן מסעדות, בתי קפה ומאפיות שהחליטו להמשיך ולפעול.

אלו שהחליטו להמשיך ולשרת את קהל הלקוחות, עשו זאת מסיבה פשוטה: הם הצליחו לזהות צורך ולשדך לו פתרון.

אותם בתי עסק שהשכילו להבין את הצורך של הלקוחות, כעת מרוויחים:

  • הכל מתחיל בהנחיה של משרד הבריאות לסגור מקומות הבילוי והפנאי
  • רוב העסקים נצמדים להנחיה וסוגרים את המסעדה
  • מנגד, מסעדות בוחרות להתחיל שירותי משלוחים, או להרחיב את שירות המשלוחים הקיים
  • הסיבה: זיהוי צורך. לקוחות לא רוצים לצאת מהבית – לקוחות רוצים אוכל נחמה בתקופה המורכבת
  • התוצאה: עסקים ממשיכים להרוויח ולקוחות מרוצים

גם בשיאו של המשבר, ישנם עסקים שעצרו ושאלו את עצמם: "מה האנשים ממש רוצים במצב שכזה?". אותן מסעדות שמפעילות משלוחים, נהנות משלל יתרונות:

  • מרבית המסעדות סגורות כעת כך שהתחרות קטנה
  • במקום לסגור את העסק – ממשיכים ליהנות מהכנסות
  • משמרים את העובדים בבית העסק ונמנעים מחל"ת ופיטורים
  • הלקוחות מפרשים את זמינות המסעדות כ"משהו שעושים למעני"

זוהי דוגמא נפלאה לאיך עסק לומד את הלקוחות, קשוב לצרכים שלהם ורק מרוויח מתהליך הלמידה.

חשיבותה של למידה אינסופית אל מול הלקוחות

ללמוד את הלקוח שלכם זו לא חולשה, אלא חוזקה! אם ממשיכים בדוגמא של מסעדות, הרי שהן לומדות את הלקוחות דרך קבע – מסרוויס לסרוויס.

כך לדוגמא, בעת שהשף מעוניין להוסיף מנה חדשה לתפריט, תחילה היא מוצעת כמנת כספיישל בלבד.

בהתאם לתגובות הלקוחות, בוחרים האם להוסיף אותה כמנה קבועה בתפריט, האם לבצע בה שינויים או האם לוותר עליה לחלוטין.

כשאתם מכירים את הלקוח שלכם טוב יותר, רק אתם מרוויחים!

כשאתם לומדים את הלקוחות שלכם, רק אתם מרוויחים:

  • דיוק המוצרים והשירותים בהתאמה מלאה לקהל היעד
  • חוסכים משאבים – זמן וכסף (לדוגמא: אין סיבה לרכוש חומרי גלם למנה שקהל הסועדים לא מתחבר אליה)
  • לקוח שמקבל את מה שהוא רוצה/מצפה לקבל – לקוח מרוצה יותר

ללמוד את הלקוח דרך מועדון הלקוחות

מועדון הלקוחות שאתם מפעילים, לא רק מעניק ללקוחות מניפה של הטבות, אלא גם מעניק לכם המון מידע יקר!

כרטיס המועדון שתפעילו, ישקף בפניכם מידע רב שיאפשר לקבל את ההחלטות הנכונות ביותר – לעסק וללקוחות.

איזה מידע יכול לסייע לכם בקבלת החלטות?

  • יצירת פרופיל לקוח: מין וגיל (בהתאם, תדעו איך לתקשר את הקמפיינים הפרסומיים)
  • זמן מכירות: השעה ביום בה מתבצעות הכי הרבה עסקאות (כך, תדעו לכמה כוח אדם אתם זקוקים בחנויות)
  • פופולאריות של מוצר מסוים: לצד מוצרים שכלל לא נמכרים (האם הסיבה היא מיקומם בחנות, מוצר שפחות עובד, מוצר אטרקטיבי שכדאי לייבא ממנו עוד וכן הלאה…)
  • סוג ההטבה המתאימה ללקוחות:  האם שיטת הנקודות מעודדת את הלקוחות לשוב ולקנות אצלכם, כמה לקוחות מנצלים את הטבת יום ההולדת וכן הלאה

>> קראו גם על מסע לקוח | שימור לקוחות