הדרך שלכם להתרחב באמצעות שיתופי פעולה

29.07.2018

הגדלת עסקאות – הדרך שלכם להתרחב באמצעות שיתופי פעולה בין עסקים

עולם שיתופי הפעולה הינו עולם שמוכר לעסקים רבים – קטנים וגדולים כאחד.
הדרך להרחבת מעגל הלקוחות קיימת באמצעות מספר אופנים, כאשר אחת הדרכים היעילות ביותר היא ליצור שיתופי פעולה שכל אחד מהצדדים יוצא מהם נשכר.
על מנת ששיתוף הפעולה יצליח בהגדלת העסקאות שלכם, חשוב ליצור שידוכים נכונים בין העסקים,
כאשר הדגש הוא על איתור קהלי יעד מתאימים שישמחו להיחשף אל שירותים חדשים באמצעות הטבות הניתנות להם.

להתרחב באמצעות שיתופי פעולה

 

 איך שיתוף הפעולה מקדם אתכם ויוצר הגדלת עסקאות?

שיתוף הפעולה יכול להיווצר באמצעות דרכים שונות, כאשר הדרך הקלאסית היא באמצעות מבצע או הטבה.

איך זה עובד? בית עסק מסוים המפעיל מועדון לקוחות, יכול להציע הטבות ללקוחות הקיימים שלו בבית עסק אחר, וליהפך.
מה שקורה במצב שכזה הוא שהלקוחות הנהנים ממועדון צרכנות,
מקבלים הטבה שעל מנת לממש אותה עליהם להגיע אל בית העסק השני, זה המשתף פעולה להגדלת עסקאות.
לדוגמא: חברי מועדון הלקוחות של מסעדה איטלקית, מוזמנים ליהנות ממוצר במתנה במעדנייה איטלקית חדשה שנפתחה.

באופן זה, לקוחות המסעדה מגיעים אל המעדנייה וכך בעלי אותה המעדנייה זוכים בקהל של לקוחות המגיע לקבל את מוצר ההתנסות.
עצם הביקור של הלקוחות במעדנייה חושף את העסק בפניהם, תוך שישנה סבירות כי הם לא יעזבו את המעדניה עם מוצר ההתנסות החינמי, אלא ירכשו סל מוצרים נוסף.
כמו כן, בעת שהלקוח נכנס אל החנות, ניתן לעניין אותו בהצטרפות אל מועדון הלקוחות – מה שמאפשר לכם להתרחב.

 

 שיתוף פעולה בין מותגים המכוונים אל אותו קהל יעד

הדגש בשיתופי פעולה מהסוג הזה הוא על קהל היעד.
סביר להניח כי חנות צעצועים של ילדים לא תשתף פעולה עם חנות של מצברים.
הסיבה? קהלי היעד שונים, כך שהמוטיבציה של אותו קהל לרצות להתנסות במוצר או לבקר בבית עסק שאינו עולם התוכן שלו, הינה נמוכה מאד.
על כן, לפני שיוצרים שיתוף פעולה, חשוב מאד להבין את המוטיבציה שיש לקהלים אלו.
שיתופי פעולה מוצלחים למעשה חושפים את הקהלים אל עסקים נוספים שיכולים לענות להם על צורך רגשי או פונקציונלי.

 

 דוגמאות לשיתופי פעולה אפשריים להגדלת  עסקאות

כאמור, שיתופי הפעולה חייבים להתבסס על זיקה שיש בין עסק אחד לאחר.
כך לדוגמא, ניתן לעשות שיתוף פעולה מוצלח בין יקב המציע למכירה יינות, ובין בוטיק גבינות.
לקוח שרוכש יין לערב גבינות ויין, ישמח לקבל הטבה בחנות הגבינות המשתפת פעולה עם היקב, וכך גם ליהפך.
שיתוף פעולה נוסף שיכול להיות הוא של חנות רהיטים המציעה למכירה מערכות הושבה ושל חברה העוסקת בניקוי של ספות.
כעבור שנה או שנתיים, ירצו הלקוחות לנקות את הספה שנרכשה, והם ישמחו מאד לממש את ההטבה שיש להם.
הרעיון פועל גם לכיוון ההפוך: לקוחות שלא ירצו להשקיע בניקיון הספה שלהם,
ישמחו לממש את ההטבה שהם קיבלו במעמד הניקוי הקודם הרלוונטית לרכישת ספה חדשה.

 

 משיתוף פעולה בודד לשיתופי פעולה קבועים גם בעתיד

הפורמט של שיתופי הפעולה הינו פורמט שיכול לסייע לכם להתרחב.
אין חוקים ברורים ואין נכון ולא נכון – אלא יש מה שמתאים לכם.
לרוב, כדאי להריץ את שיתופי הפעולה כפורמט ניסיוני, תוך שכל עסק בודק את הכדאיות של שיתוף הפעולה.
בעוד ישנם מקרים בהם העסקים יוצאים נשכרים והם אכן נהנים מהתרחבות בית העסק שלהם, ישנם גם שיתופי פעולה שמצליחים פחות.

במקרים שכאלו, מובן כי השידוך שנוצר בין העסקים אינו מוצלח, ועל כן חשוב להפיק לקחים ולנסות ליצור שידוכים אחרים בין העסקים במטרה להפוך את הקישור להרמוני ומועיל יותר לכל אחד מהצדדים.

צרו איתנו קשר