סביר להניח כי גם אתם שמעתם לפחות פעם אחת על שיטת ה-NLP.
לרוב, שמה של השיטה נקשר עם מונחים של העצמה אישית, מצוינות וניהול מצבים רגשיים.
עם זאת, בשנים האחרונות יותר ויותר בעלי חברות וארגונים חושפים את עובדיהם לשיטת ה-NLP.
המטרה? להעניק להם כלים שבאמצעותם הם יוכלו לשרת את הלקוחות טוב יותר ולמכור יותר.
אם צריך לתמצת את שיטת ה-NLP בקצרה, הרי שמדובר על חקירת החוויה הסובייקטיבית.
מדובר על מניפה רחבה של מודלים, כלים ושיטות שבאמצעותם ניתן לשנות את "התכנות" הבסיסי שיש לכל אדם ואדם.
עם שינוי ההרגלים המעכבים, יכול כל אחד ליהנות מהטבה בחייו בשלל תחומים, גם בתחום העסקים.
אז איך גם אתם תוכלו למכור יותר באמצעות ה-NLP? לפניכם כמה שיטות מובילות:
בשיטת ה-NLP עושים שימוש נרחב בכלי של דמיון מודרך.
לא אחת נאמר כי הכלי המשמעותי ביותר שיש לאדם הוא היכולת לדמיין – שכן באמצעות הדמיון ניתן להשיג פשוט הכל.
הדמיון המודרך הקלאסי מתבצע באופן כזה שבו המנחה מעביר את המונחה במעין מדיטציה מודרכת, שדרכה הוא יכול
לדמיין תמונות וסיטואציות שמשפיעות על המצב הרגשי.
במקרה של אינטראקציה מכירתית אמנם לא תעבירו את הלקוח שלכם בדמיון המודרך הקלאסי, אך בהחלט תוכלו להעביר
אותו במסע שדרכו הוא ידמיין את חייו לאחר שהוא ירכוש את המוצר או השירות שלכם.
שקפו בפני הלקוח מהן התועלות של המוצר/שירות, על איזה צורך הם עונים, עד כמה הוא משפר
את חייו באמצעות הרכישה וכן הלאה. כשהלקוח שלכם עובר חוויה רגשית ששמה את הדגש על הפער שבין
המצב הנוכחי ובין המצב העתידי (לאחר הרכישה),
אתם ממנפים את הסיכוי כי הוא יתחבר למוצר וירכוש אותו.
אם ישנו משהו ששיטת ה-NLP שמה עליו דגש הוא על ההנחה כי התשובות נמצאות אצל הפרט.
כלומר, אף אחד לא באמת צריך הכוונה או תשובות מגורם חיצוני. תפקידו של "המנחה", או במקרה הזה –
המוכר, הוא לשאול שאלות מנחות. התשובות? נמצאות אך ורק אצל הלקוח. מדוע זה כל כך חשוב?
משום שבאופן זה שיחת המכירה שלכם מאד לא דוחפת, לא לחוצה ולא אגרסיבית.
השאלות המנחות שלכם מאפשרות ללקוח שלכם להשיב בעצמו, להוביל את עצמו להבנה כי הוא זקוק למוצר
שלכם ובמידה רבה למכור לעצמו. דרך אינטראקציה שכזו, הלקוח שלכם משמיע בעצמו למה הוא
מצפה, מה הוא צריך ומה חסר לו.
כלי נוסף שתוכלו לעשות בו שימוש הוא הראפור.
מדובר על כימיה שאתם יוצרים ביניכם ובין הלקוח. סביר כי גם אתם ניסיתם לא אחת למכור מוצר או שירות ללקוח,
ולאחר שיחה ארוכה ומתישה נאלצתם לומר לבוס שלכם כי לא הצלחתם למכור.
סביר גם כי הסיבה דרך עייניכם הייתה "כי לא הייתה בינינו כימיה טובה". אז זהו – שאת הכימיה ניתן ליצור!
אז איך תוכלו אתם ליצור את הראפור?
תנו ללקוח שלכם להוביל את האינטראקציה ברמה כזו שאתם תתאימו את עצמכם אליו.
הכימיה נוצרת באמצעות דיבור בטון בו מדבר הלקוח, ישיבה הדומה לזו שבה יושב הלקוח,
"העתקת" שפת הגוף שלו וכיוצא בזה. כך, אתם יוצרים הזדהות עם הלקוח ומבססים סביבה נעימה
יותר ונוחה יותר ללקוח שמולכם.
לתקשורת שלכם עם הלקוח תפקיד משמעותי בהצלחת שיחת המכירה, כאשר עם תקשורת טובה אתם יכולים
להיכנס בקלות אל עולמו של האדם העומד מולכם. כשישנו חיבור, יש לכם נקודת פתיחה טובה.
כשאין חיבור? כל השאר לא משנה.
למאמר נוסף בנושא לחצו כאן